Wybieramy oprogramowanie pod e-sklep

Wybieramy oprogramowanie pod e-sklep

2015-03-18 / Tagi:

Sprzedaż internetowa to często nie tylko rozszerzenie dystrybucji stacjonarnej, ale podstawowa forma handlu w rozmaitych branżach. Decydując się na tę formę działalności, przede wszystkim należy dokonać wyboru oprogramowania.

Użytkownik ma do wyboru warianty bezpłatne (tzw. open-source), które pobiera się ze strony i instaluje na własnym serwerze, bądź płatne, znacznie bardziej rozbudowane, za które płaci się jednorazowo lub w formie miesięcznego czy rocznego abonamentu.


Oprogramowanie darmowe:

PrestaShop. Łatwe do rozbudowy i dość intuicyjne w obsłudze, dodatkowe rozszerzenia w stosunku do podstawowej wersji występują w formie gotowych modułów. Jedno z popularniejszych oprogramowań.

Magento. Stabilny i bardzo funkcjonalny system, chyba najbardziej rozbudowany spośród darmowych wariantów. Używany często przez duże, zachodnie firmy, gdyż mimo pozornego skomplikowania oferuje szeroka gamę możliwości.

WooCommerce. Posiada wiele opcji zintegrowanych z WordPressem, a łatwość użycia oraz darmowy dostęp czynią go jednym z najpopularniejszych programów WordPress eCommerce.


Oprogramowanie płatne:

Shoper. Istnieje od 2005 roku i posiada ponad 250 funkcji. Dostępny na zasadzie licencji SaaS w formie rocznego abonamentu lub opłaty jednorazowej, charakteryzuje się prostym panelem administracyjnym.

IAI Shop. Bardzo rozbudowany i zintegrowany z najważniejszymi systemami zewnętrznymi, które usprawniają sprzedaż internetową. Dostępny na licencji SaaS, gwarantuje bezawaryjność i bezpieczeństwo nawet przy dużej ilości zamówień.

iStore. Należy do Grupy Allegro, pozwala na przemieszczanie produktów między sklepem a portalem aukcyjnym, umożliwia prezentację w dedykowanym pasażu Markado oraz objęty jest Programem Ochrony Kupujących iStore.

Soteshop. Prosty w obsłudze, posiada wbudowanych 12 wersji językowych, dzięki którym rozszerzenie działalności na inne rynki jest wyjątkowo proste. Można rozbudowywać jego funkcjonalność bez ingerencji w kod oprogramowania.


Wybór należy oczywiście do użytkownika, warto jednak zwrócić uwagę, że płatne platformy oferują znacznie szersze możliwości zindywidualizowania parametrów sklepu pod wybraną działalność, niż ma to miejsce w wersjach darmowych. 

Udostępnij ten artykuł: Facebook     Twitter     Google+

Komentarze