Tworzenie stron www – prognozowane trendy w roku 2015

Tworzenie stron www – prognozowane trendy w roku 2015

2015-03-18 / Tagi:

Każda firma chciałaby, aby jej strony internetowe uznane zostały za nowoczesne, modne i funkcjonalne. Zapewnia to pozytywny odbiór internautów, więc ma niebagatelne znaczenie w budowaniu obrazu marki.

Czym jest web design?

Web design, czyli inaczej projektowanie stron internetowych, to takie dopasowanie do siebie wszystkich elementów składowych strony, by całość była jednocześnie przejrzysta i miła dla oka. Wymaga odpowiedniego rozplanowania jej podstawowych elementów (nawigacji, interaktywności, użyteczności, architektury informacji) oraz części uzupełniających (tekstów, obrazów, filmików, hiperłączy), by tworzyły razem efektowną oraz efektywną kompozycję.
    
Właściwe zaprojektowanie strony jest niezmiernie istotne, ponieważ wspomaga jej popularność. Dobrze opracowana hierarchia treści jest łatwa w odbiorze dla internautów, dzięki czemu ci chętniej dany portal odwiedzają i w prostszy sposób odbywa się komunikacja na linii firma-klient.
    
Zaprojektowanie strony składa się aż z siedemnastu etapów i nie jest rzeczą prostą. Co jakiś czas pojawiają się również nowe trendy w ich realizacji – a kto podąża za modą w tej dziedzinie, ten odnosi sukces!
    
    
Trendy w roku 2015

1. Dłuższe artykuły
Na pewno każdy internauta zauważył, że strony internetowe są obecnie tworzone w sposób pionowy – z góry na dół, a nie na szerokość. To już standard, jednak obecnie zapanowała moda na tak zwany „storytelling”. Zauważono bowiem, że użytkownicy sieci bardziej ufają nieco dłuższym artykułom, tworzonym w sposób opisowy, zamiast hasłowym, krótkim informacjom. Być może chodzi tu o stosowanie zasady „kopiuj-wklej” - użytkownicy nie chcą czytać przeklejonych tekstów, zależy im na jakości informacji! W dłuższy artykuł można też wpleść więcej przekierowujących linków i odnośników.

2. Prostota przekazu.
Usunięcie ze stron wszystkich podejrzanych treści, które mogłyby wskazywać czytelnikom, że zadaniem strony jest jedynie sprzedaż i zwrócenie uwagi na pewne firmy czy produkty. Reklama ma być bowiem zakamuflowana, przyjazna i przystępna dla ogółu. 

3. Wypośrodkowane teksty
Nie jest to nowość, ponieważ ze względu na pionowy układ, artykuły umieszczane są zwykle pośrodku, z innymi informacjami ułożonymi pasowo po obu stronach. Trend się utrzyma, a dodatkowo coraz częściej teksty są wypośrodkowane – bo to zwraca uwagę i jest wyjątkowe. 

4. Wysuwane menu
Celem ukrytego menu jest jak największa przejrzystość strony – gdy klient będzie chciał dostać się do menu, wystarczy jedynie, że przysunie kursor w odpowiednie miejsce. Zapewnia to stronie nowoczesny design. 

5. Grafika i animacje
Specjaliści twierdzą, że użytkownicy sieci lubią informacje poparte obrazkami, filmikami, wykresami czy też animacjami. Im lepszej jakości są animacje użyte na stronie, tym lepiej to świadczy o jakości firmy i oferowanych przez nią usług.

Udostępnij ten artykuł: Facebook     Twitter     Google+

Komentarze