Reklama w Internecie. Czy warto w nią inwestować?

Reklama w Internecie. Czy warto w nią inwestować?

2015-03-20 / Tagi:

Każdy przedsiębiorca zapewne niejednokrotnie spotkał się z ofertami reklamy w internecie, a właściwie z propozycjami szeroko rozumianego marketingu internetowego. Powstaje zatem pytanie: czy prowadząc biznes warto inwestować w tego typu formy promocji?

Internet stał się obecnie jednym z najbardziej popularnych mediów. Dla większości z nas to właśnie Internet jest dostawcą najważniejszej, codziennej porcji informacji, dostarcza rozrywki, a także już dawno przejął funkcję książki telefonicznej czy katalogu firm. Trzeba przyznać, że firma, której zależy na dotarciu do klienta, nie powinna lekceważyć możliwości Internetu.

Formy marketingu internetowego

Istnieje bardzo wiele form, jakie reklama w Internecie może przyjmować. Związane jest to z wielowymiarowością samej sieci. W marketingu internetowym uwzględnia się różnorodne czynności od najbardziej zwyczajnego stworzenia strony internetowej, poprzez jej optymalizację i pozycjonowanie, czy też tworzenie kampanii dedykowanych konkretnym wyszukiwarkom. Jednak reklama w Internecie to nie tylko witryny – w gruncie rzeczy jest to najprostszy sposób dotarcia do klienta. Jednak dzisiaj ludzie potrzebują większej stymulacji, dlatego reklama ciągle za nimi podąrza. Reklama wkroczyła we wszelkie zakątki internetu. Jest ona wszechobecna. Banery reklamowe towarzyszą nam na portalach społecznościowych, jak również w serwisach informacyjnych, skrzynce e-mail, czy nawet w bloagach prywatnych użytkowników.

Jaka reklama będzie najlepsza dla Twojej firmy?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Zabierając się za promocję firmy "w sieci" należy dogłębnie przeanalizować kilka istotnych czynników. Zależnie od branży w jakiej firma funkcjonuje, a także jej profilu powinniśmy zdecydować się na różne formy reklamy w Internecie. Jest oczywiste, że lokalna pizzeria wybierze zupełnie inną strategię od modnej marki odzieżowej. Działania zależne są również od naszej grupy docelowej, czyli kategorii osób, które mogą być zainteresowane reklamą. Poprzez odpowiednie działania w Social Media, czy też poprzez marketing szeptany, możemy zainteresować osoby młodsze lub w wieku średnim. To zaskakujące jak wszelkiego typu portale społecznościowe i rozrywkowe przyczyniły się do rozwoju reklamy internetowej i ludzkiej inwencji. Krótkie jedno-, dwuminutowe formy filmowe potrafią zainteresować bardziej niż niejedna filmowa produkcja.

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę związaną z wypromowaniem własnej firmy czy marki w internecie i jesteś świeżo po opublikowaniu swojej strony internetowej to radzimy zacząć stopniowo. Dobrym sposobem jest pozyskanie banerów reklamowych na innych stronach, które tematycznie powiązane są z Twoją działalnością. To właśnie strony o podobnej tematyce odwiedzają Twoi potencjalni klienci. Kolejnym sposobem jest zareklamowanie się w branżowych, lub lokalnych katalogach firm, jednak w tym wypadku do wyboru odpowiednich katalogów należy podejśc bardzo selektywnie. W ostatnim czasie powstało bardzo dużo katalogów niskiej jakości, które pobierają niewielkie opłaty za wpis firmowy i zdecydowanie stawiają na ich jak największą ilość, a nie na jakość wpisów. Jednym z katalogów w których warto zareklamować swoją firmę jest Katalog zachodniopomorskich firm: zach-pom.pl, w którym przedsiębiorcy z województwa mogą zaprezentować swoją ofertę, zaprosić na własną stronę internetową, oraz pokazać na mapie lokalizację swojej firmy.

Gdy jednak Twoja firma ma już za sobą pierwsze kroki na internetowym rynku, to zapewne potrzebujesz bardziej skomplikowanych rozwiązań. W takim przypadku dobrze jest posłużyć się sprawdzoną (a najlepiej poleconą przez wiarygodne źródła) agencją marketingową, która kompleksowo obsłuży promocję przedsiębiorstwa. Takie rozwiązanie jednak nie należy do najtańszych, ale za to osiągnięte efekty mogą pomóc wypłynąc firmie na szerokie wody.

Ile kosztuje reklama w Internecie?

Zależnie od obranej taktyki, zapłacimy zupełnie inną kwotę pieniędzy. Stworzenie i optymalizacja strony internetowej to radykalnie inna forma działania od strategii w mediach społecznościowych. Na przykładzie tych dwóch form można zauważyć spore rozbieżności – w jednym wypadku prym wiodą programiści, zaś w drugim copywriterzy i planiści. Zależnie od wybranej formy działania, rozbieżności w cenie mogą być ogromne. Nawet w przypadku jednej formy reklamy jaką np jest sponsorowany wpis możemy zaobserwować ogromny rozrzut cenowy. Taki artykuł sponsorowany na portalu o znacznych odwiedzinach internautów może kosztować nawet kilka tysięcy złotych (za publikację), ale na mało popularnych stronach można znaleźć oferty wpisów za kilkanaście złotych. O jednym jednak trzeba pamiętać – reklama w Internecie nie lubi najtańszych rozwiązań i właśnie takie podejrzanie tanie oferty mogą przynieść więcej kłopotu niz korzyści.

Udostępnij ten artykuł: Facebook     Twitter     Google+

Zobacz też

Komentarze