Co zrobić, aby strona internetowa odniosła suces?

Co zrobić, aby strona internetowa odniosła suces?

2015-03-30 / Tagi:

Wielu młodych informatyków, którzy zaznajomili się z zagadnieniami programistyki dotyczącej budowy stron internetowych, tworzy własne portale z nadzieją na to, że zrobią furorę w sieci. Co jednak sprawia, że takie portale jak facebook, youtube, czy onet, zawdzięczają swoją stabilną pozycję na rynku?

Z pewnością jest to temat rzeka, ale postaram się w skrócie przybliżyć Ci kilka zasad prowadzących do sukcesu, jaki może odnieść Twoja strona. Pierwszym zagadnieniem z jakim spotyka się webmaster, jest tematyka portalu, serwisu, czy bloga. Strona internetowa musi mieć ciekawą treść, odnosić się do jakiegoś tematu. Najprostszym rozwiązaniem jest wybór czegoś, na czym się dobrze znasz.

Mamy XXI wiek i każdy, ale to każdy człowiek zdaje sobie sprawę, że jeśli czegoś nie ma w internecie, to najprawdopodobniej to nie istnieje. Wybierając jakąkolwiek tematykę, musisz być przekonany, że tym samym próbujesz się wbić w zamknięte koło danych zagadnień, do których nawiązuje Twoja strona. Nie ważne czy piszesz o modzie czy pogodzie, warto wiedzieć, że aby nakłonić potencjalnego użytkownika do zajrzenia na swój portal (a najlepiej regularnych do niego powrotów), musisz się stać ekspertem w dziedzinie, w której się poruszasz. W przeciwnym razie, użytkownik zajrzy z czystej ciekawości na Twoją stronę, aczkolwiek wiedząc, że podobnych stron, a nawet lepszych jest w internecie mnóstwo, wróci do bardziej znanych sobie pozycji.


Drugą sprawą jest sposób, w jaki redagujesz swoją wiedzę, którą chcesz się podzielić. Strona powinna wywoływać emocje u użytkownika, być przejrzysta, łatwa w nawigacji, szokować, niekiedy nawet uzależniać od siebie. Tak, dobrze przeczytałeś, uzależniać... Tak jak jest to w przypadku wspomnianego wcześniej facebooka. Nie jest żadną tajemnicą, że istnieją przypadki uzależnień od tego portalu. Z pewnością nie jest to zdrowe dla odbiorcy, ale jak najbardziej wskazane, aby strona odnosiła sukces. Prawda jest taka, że internet nie ma sentymentów: albo Twoja strona wciąga, albo nie ma popularności.


Kolejną rzeczą jest odpowiednia oprawa graficzna. Punkt bardzo krótki, bo każdy webmaster wie, że przerost grafiki nad treścią to samobójstwo dla strony internetowej. Grafika powinna być oryginalna, ale nie może przytłaczać. Design strony nie powinien nas rozpraszać podczas przeglądania treści.


Następna sprawa. Tam dokąd zmierzasz, nie idź nigdy sam. W pojedynkę nikt jeszcze nie wygrał walki o popularność witryny w internecie. Jeśli masz przyjaciół, znajomych, interesujących się tematyką prowadzonego przez Ciebie portalu, zaproś ich do współpracy. Z pewnością wiesz, że najczęściej odwiedzane strony internetowe, prowadzone są nie przez jedną bądź dwie osoby, lecz przez dziesiątki a nawet setki i tysiące. Razem tworzą one współgrający ze sobą organizm, w którym każdy ma przydzielone własne funkcje i zadania do spełnienia. Samemu można się najwyżej zachlastać, uwierz mi.


Na koniec, jeśli wybrałeś już tematykę i jesteś gotowy na stworzenie portalu, który w Twoim mniemaniu ma odnieść sukces, musisz być też przygotowany na jeszcze jedne zagadnienie. Mianowicie koszty przedsięwzięcia. Wśród internautów panuje przekonanie o jedenastym przykazaniu. Brzmi ono mianowicie: "Coś za coś". Musisz wiedzieć, że im więcej zainwestujesz pieniędzy w promocję swojej witryny, tym więcej w przyszłości wygeneruje dla Ciebie zysku. Oczywiście możesz próbować darmowego marketingu na własną rękę, ale musisz pamiętać, że nawet prawie 2000 lat temu pewna osoba powiedziała: "Daj od siebie, a dwukrotnie będzie Ci to zwrócone". Nie masz co liczyć że koszta będą malały. Wręcz przeciwnie, wraz z rozwojem serwisu, będą one stale i regularnie rosnąć i nie unikniesz tego z pewnością. Żeby zyskać, trzeba inwestować...

Udostępnij ten artykuł: Facebook     Twitter     Google+

Zobacz też