Gdzie znajduje zastosowanie centrala VoIP?

Gdzie znajduje zastosowanie centrala VoIP?

2015-08-28 / Tagi:

Technologia VoIP staje się skutecznym konkurentem dla telefonii stacjonarnej konwencjonalnej i komórkowej. Na czym ona polega i jakie usługi są w jej ramach świadczone?

VoIP czyli co?

Skrót VoIP powstał od pierwszych liter angielskiego wyrażenia Voice over Internet Protocal, co w dosłownym rozumieniu oznacza przekazywanie głosu za pośrednictwem protokołu internetowego. Protokół IP wykorzystywany jest do prowadzenia rozmów telefonicznych - krajowych i międzynarodowych, dowolnego typu. Technologia ta wykorzystywana jest w przeróżnych rozwiązaniach telekomunikacyjnych, a usługi z zakresu VoIP są świadczone przez coraz większą liczbę operatorów, do których zaliczana jest firma Datera.

Obsługuje ona zarówno klientów indywidualnych, jak i firmowych. Dla prywatnych użytkowników oferuje telefonię internetową za pośrednictwem komputera lub aplikacji mobilnej. Znacznie szerszy zakres usług provider oferuje dla klientów biznesowych. Mogą oni skorzystać z centrali telefonicznej, zaawansowanych systemów telekomunikacyjnych czy dedykowanych rozwiązań usługowych, do których zalicza się sprawnie działające call center i contact center, pozwalające wygodnie łączyć się z firmą klientom i kontrahentom.

Centrala dla użytkowników firmowych

Funkcjonalną i jednocześnie oszczędnościową opcją, z której korzystają firmy w Polsce, jest centrala VoIP. Jest to centrala telefoniczna wirtualna, będąca rozwiązaniem systematycznie wypierającym z użycia dotychczasowe rozwiązania analogowe i ISDN-owe. Jest tańsza, intuicyjna w obsłudze, ekologiczna i nie wymagająca zatrudniania profesjonalnego personelu do jej obsługi. Ponadto, centrale VoIP charakteryzują się znacznie większą elastycznością niż centrale stacjonarne, tradycyjne. Mają one bogate funkcjonalności w stosunku do swoich starszych odpowiedników, dla których stanowią mocną konkurencję. Wśród nich wymienia się:

  • pełną skalowalność, pozwalającą na rozbudowanie centrali VoIP, jeśli zajdzie taka konieczność wynikająca na przykład z rozbudowy działalności firmy,
  • możliwość rozbudowy centrali w dowolnym momencie,
  • pełna obsługa i wsparcie techniczne ze strony providera usługi,
  • aktualizacje centrali o nowe, przydatne funkcjonalności.

Użytkownicy noszący się z zamiarem zamiany starej, tradycyjnej centrali telefonicznej, na innowacyjną centralę VoIP obawiają się, że nie będzie ona w stanie zapewnić dobrej jakości połączeń głosowych. Niemniej, wybierając sprawdzonego, znanego i renomowanego providera usługi VoIP takimi kwestiami nie trzeba się przejmować. Usługodawca zapewni, aby jakość łączy internetowych, z których korzysta centrala wirtualna, była odpowiednia. Wszystkie nowoczesne centrale VoIP wdrażane są przy zastosowaniu najnowszych, sprawdzonych zasad budowania sieci telekomunikacyjnych, w tym przy wykorzystaniu odpowiednich routerów z funkcją Quality of Service oraz łącz internetowych wysokiej jakości. 

Udostępnij ten artykuł: Facebook     Twitter     Google+