Oprogramowanie dla sklepów - zalety specjalistycznych systemów CRM dla handu i gastronomii

Oprogramowanie dla sklepów - zalety specjalistycznych systemów CRM dla handu i gastronomii

2016-03-12 / Tagi:

Organizacja dużego ośrodka gastronomicznego lub handlowego, szczególnie w dużych metropoliach i miastach, to nie lada przedsięwzięcie logistyczne

Wszystkie obowiązki muszą być równo rozdzielone pomiędzy wszystkich pracowników, by umożliwić potencjalnym klientom komfortowe korzystanie z oferowanej usługi. Bez klientów nie istniałby świat konsumpcji, dzięki któremu powstają ciągle nowe firmy o różnych branżach, konkurujących miedzy sobą. Są oni ważni dla każdego przedsiębiorcy, dlatego powstaje coraz więcej teorii, jak utrzymać klienta przy oferowanej usłudze jak najdłużej, wobec nasilającej się konkurencji w praktycznie każdej branży. Popularny stał się ostatnimi czasy system CRM, który przedstawia kilka interesujących założeń o podejściu do klienta.
 

Czym jest system CRM?
 

Na pewno niewielu ludzi wie, czym w ogóle CRM, i co ten skrót oznacza. Pochodzi on z języka angielskiego, i po rozwinięciu brzmi tak –Costomer Relationship Management, co oznacza dosłownie: związek klienta z marketingiem. Otóż według wzorcowej definicji, jest to pewna koncepcja w zakresie zarządzania, która ma za zadanie tworzyć i pielęgnować długotrwałą więź z klientem, by był on stałym bywalcem i korzystał z naszych usług, jako że pozyskiwanie nowych klientów według zasad tego systemu jest bardzo długotrwałe i nieopłacalne, dlatego też skupia się on głównie na stałych klientach usługi, by zachęcać ich do dalszych zakupów, i zdobyć możliwie jak najwięcej informacji o nim, by móc proponować mu podobne oferty do tych z których skorzystał wcześniej. System CRM polega na zgromadzeniu informacji o wszystkich osobach, które mają styczność z daną firmą, począwszy od oczywiście klientów, przez dostawców różnych przedmiotów do firmy, aż po partnerów spółki, którzy w jakiś sposób wiążą się z działaniami oraz zasięgiem reklamy firmy, która ten chwyt stosuje. CRM to nie tylko zbiór wielu informacji o tych osobach, dający pełen obraz ich preferencji co do zakupów, a nawet profil psychologiczny, lecz także przechowywania historii zakupów danej osoby, dzięki czemu można wysnuwać wnioski czy taka osoba jest godnym zaufania i uwagi klientem, czy to jedynie przelotna znajomość. System ten daje naprawdę ogromne możliwości, a przede wszystkim jest wszechstronny i funkcjonalny, to znaczy każdy może prosto korzystać z jego dobrodziejstw. Warto również napomknąć o innych korzyściach korzystania z tego systemu, choćby szybsze i skuteczniejsze rozprowadzanie reklam oraz dysponowanie wszystkimi danymi systemu bez względu na to gdzie w danej chwili znajduje się osoba go używająca. To znacznie ułatwia życie i pozwala na zdalne sterowanie działaniami personelu nawet na odległość.
 

Czy warto w taki system się zaopatrzyć?
 

Fakty mówią same za siebie – system ten jest obecnie najskuteczniejszym i najlepiej działającym na terenie Polski i innych krajów Europejskich. Przedsiębiorcy oraz menagerowie wiedzą, że klucz ich sukcesu stanowi liczba zadowolonych oraz powracających klientów, dlatego skutecznie i szybko działają na tej płaszczyźnie. Właśnie z pomocą może przyjść na przykład program dla sklepu spożywczego . Niewątpliwie pochłonął on wiele czasu i odpowiedniego poziomu wiedzy, by go stworzyć, bowiem w głównej mierze opiera się na profilu psychologicznym oraz innych informacjach o kliencie, pozyskanych w krótkim czasie na podstawie jego podjętych zakupów i zgłoszonych preferencji, a także dzięki jego historii zakupionych przedmiotów w danym sklepie. Dzięki temu łatwiej zdobyć uwagę klienta, oraz zasugerować mu podświadomie poczynienie kolejnych zakupów, z zyskiem dla firmy. System CRM to niewątpliwie gratka dla osób, które interesują się sukcesem oraz zyskiem w możliwie najszybszy sposób, by móc zweryfikować potencjalną wartość klienta i wybrać tych, którzy przynoszą firmie największy zysk, a potem ich zachęcać do zakupów. Ta czysto logiczna teoria znajduje odniesienie w rzeczywistości, dlatego naprawdę warto zapoznać się z tym zagadnieniem i wprowadzić je do swojej firmy, by móc cieszyć się rosnącymi statystykami swojego przedsiębiorstwa.

Udostępnij ten artykuł: Facebook     Twitter     Google+

Komentarze