Cloud Technologies – polski lider Big Data na świecie

Cloud Technologies – polski lider Big Data na świecie

2016-11-24 / Tagi:

Cloud Technologies to polska firma z sektora IT i nowych technologii. Jej podstawowa działalność opiera się na tzw. Cloud Computingu, czyli przetwarzaniu dużych zbiorów danych (Big Data) w chmurze obliczeniowej.

Dane w chmurze, rozwój na parkiecie

Spółka powstała w Warszawie na początku roku 2011, a już rok później, 18 maja 2012, była notowana na NewConect i niemal od razu stała się jedną z najszybciej rosnących spółek na warszawskiej GPW. W ciągu ostatnich 5 lat działalności, firma zdobyła wyróżnienie Rising Stars w rankingu Deloitte Fast 50, a także dwie nominacje - do tytułu EY Przedsiębiorca Roku oraz nagrody Polskiej Rady Biznesu. W tym samym czasie, liczba pracowników spółki wzrosła z 5 w 2013 r. do 36 osób w 2015 roku, liczba analizowanych profili - z 15 do 90 mln, a ilość przetwarzanych danych - z 1 do 5 TB.

Od niedawna, w skład Cloud Technologies wchodzą również 3 inne marki związane z branżą IT oraz marketingu, które mają pomóc firmie skomercjalizować platformę zarządzania danymi, a także zdywersyfikować źródła przychodów: onAudience Ltd (performance marketing), AudienceNetwork (agencja nowych technologii reklamowych) oraz Manastic Games (marka gamingowa).

Ponadto, w wakacje 2016, spółka zakończyła rozwój nowej platformy obliczeniowej DMP (Data Managment Platform) do zarządzania danymi. W tym celu, firma pozyskała środki unijne na rozwój projektu, w ramach programu operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Jak widać, Cloud Technologies rozwija się w niesłabnącym tempie, o czym mogą świadczyć także kolejne przedstawicielstwa handlowe otwierane kolejno w Londynie, San Francisco oraz Moskwie. To właśnie z tym ostatnim miejscem zarząd spółki łączy plany rozwojowe na najbliższe lata - firma zamierza zaopatrywać w Big Datę rosyjskie domy mediowe i agencje, a także wspierać je w monetyzacji pozyskanych danych.

 

Big Data w służbie marketingu

Big Data to inaczej ogromne zbiory danych o użytkownikach sieci – ich zainteresowaniach, wieku, płci, pochodzeniu i innych. Większość danych pozyskiwana jest przy pomocy plików cookies. Silnik behawioralny analizuje te informacje i, w oparciu o wyniki, tworzy anonimowe profile zachowania oraz indywidualnych preferencji użytkowników.

W rezultacie, wykorzystanie gotowych sylwetek internautów w reklamie i e-mail marketingu, pozwala na zwiększenie trafności przekazu, a tym samym – wzrost sprzedaży.

Szacuje się, że obecnie na świecie wykorzystuje się tylko 15-20 proc. całego Big Data. Właśnie dlatego, spółka Cloud Technologies nieustannie zwiększa wydajność swoich maszyn obliczeniowych. W wakacje firma zakończyła rozwój nowej platformy DMP (Data Managment Platform) do zarządzania Big Data.

Takie posunięcie ma pomóc zwiększyć ilość i jakość przetwarzanych danych, a tym samym – dostarczyć klientom jeszcze bardziej szczegółowe informacje o użytkownikach Internetu. Do tej pory firma była w stanie przetworzyć dane o 100 milionach użytkowników, a teraz zapowiada, że do końca roku 2016 osiągnie pułap przetwarzania nawet ponad 3 miliardów danych!

Tym samym, spółka Cloud Technologies zajęła pierwsze miejsce wśród największych hurtowni danych w Europie Środkowo-Wschodniej i jednej z największych na świecie.

 

Koniec z blokowaniem reklam

Jednym z największych wyzwań, które stały na drodze szybkiego rozwoju spółki Cloud Technologies były oprogramowania blokujące wyświetlanie reklam online, m.in. popularny AdBlock.

Co ciekawe, firma znalazła sposób na ominięcie tej przeszkody. 29 kwietnia 2016 roku Zarząd spółki złożył do polskiego Urzędu Patentowego wniosek o udzielenie patentu na wynalazek o nazwie UnBlock.

Jest to unikalny sposób wyświetlania kreacji reklamowych, który omija działanie oprogramowania blokującego, a tym samym – zmniejszenie strat wydawców i samego Cloud Technologies. Według zapewnień spółki, nowa metoda w połączeniu z Big Data, umożliwi stworzenie reklam, które w jeszcze dokładniejszy sposób trafią w krąg zainteresowań internautów.

 

Gry i analiza danych?

W kwietniu 2015 roku spółka Cloud Technologies wypuściła na rynek pierwszą grę mobilną na urządzenia iOS i Android.

„Bouncing Ball” (do pobrania bezpłatnie), została pobrana przez 3,5 mln fanów w ciągu zaledwie 3 tygodni. Tym samym, zyskała tytuł Featured by Apple oraz znalazła się w pierwszej piątce najczęściej pobieranych aplikacji mobilnych. Kolejne tytuły w portfolio spółki to „Arrow” i „Speed Glof”.

Cloud Technologies zarabia na reklamach wyświetlanych użytkownikom w trakcie gry. Oczywiście komunikaty mogą zostać wyłączone za niewielką opłatą. Dodatkowo, smartfony generują ogromne zbiory danych dotyczących internautów, które spółka może wykorzystać w pozostałych działaniach statutowych.

 

Twórcy sukcesu na globalną skalę

Twórcą oraz prezesem spółki Cloud Technologies jest Piotr Prajsnar, natomiast w skład rady nadzorczej spółki wchodzą m.in. Robert Rafał, Aleksandra Szweryn-Prajsnar oraz Paweł Chodaczek – znany warszawski przedsiębiorca i inwestor z zakresu IT oraz nowych technologii.

Udostępnij ten artykuł: Facebook     Twitter     Google+