Mikroblog jako narzędzie marketingowe jest niedoceniany przez przedsiębiorców. Właściciele firm znacznie częściej inwestują czas i pieniądze w stworzenie własnej strony internetowej, a jeśli już decydują się na regularne dodawanie wpisów, wśród wielu dostępnych form autopromocji wybierają bloga. Taka formuła pozwala im zaprezentować się od innej strony, już nie tak oficjalnie; stają się przez to bliżsi potencjalnym klientom. Ale co jeśli nie mamy ani czasu, ani zbyt wielu treści do wklejenia? Alternatywą jest mikroblog.
Darmowe platformy mikroblogowe
W sieci jest wiele darmowych platform mikroblogowych, z których mogą korzystać zarówno firmy, jak i prywatni użytkownicy. Założenie własnego mikrobloga nie wymaga żadnych szczególnych umiejętności: po zarejestrowaniu się na jednej z platform otrzymujemy na ogół do dyspozycji co najmniej kilkanaście, jeśli nie kilkadziesiąt bezpłatnych szablonów. Wystarczy wybrać jeden z nich. Obsługa platformy mikroblogowej nie nastręcza najmniejszych trudności, interfejsy są zwykle przejrzyste i intuicyjne. Największy rozgłos zdobył Twitter, który zresztą był jedną z pierwszych platform mikroblogowych na świecie. Obecnie, po 7 latach od wejścia na rynek, z Twittera każdego dnia korzysta ponad 232 mln internautów. Wśród aktywnych użytkowników są również ludzie ze świata polityki, show-biznesu, sztuki i nauki. Jeśli interesuje nas czyjaś aktywność, dodajemy tę osobę do obserwowanych – od tej pory serwis będzie nas powiadamiał o każdym jej wpisie.
Dlaczego warto założyć mikrobloga?
Dzięki regularnemu publikowaniu wpisów można skutecznie wypromować swoją firmę i ocieplić jej wizerunek. Wpisy nie muszą być zbyt długie, ważne, aby intrygowały i pozostawiały w odbiorcy jakiś ślad. Jeśli np. prowadzisz wydawnictwo, dobrym pomysłem będzie dzielenie się co jakiś czas krótkimi streszczeniami książek, informowanie potencjalnych nabywców o aktualnościach literackich itp.
Mikroblog to dogodne narzędzie marketingowe, które warto wykorzystać w celach autopromocyjnych. Nie wymaga zbyt dużych nakładów czasu i pracy, a bywa nieraz o wiele skuteczniejsze niż tradycyjne formy reklamy.